петак, 24. децембар 2010.

W.A.S.P Sofia (Bulgaria) 27.10.2010


Uvodne napomene: Ovo mi je četvrti put da gledam W.A.S.P,  treći u Sofiji, tako da su poredjenja sa ranijim koncertima neizbežna. The Crimson Idol mi je jedan od tri najdraža albuma svih vremena (ako ne i najdraži). Dakle, suvišno je reći da sam nestrpljivo iščekivao još jedan susret sa Blackijem i ekipom.

Prostor: Hala Festivalna je najveći zatvoreni prostor u funkciji za koncerte u Sofiji. Njen maksimalni kapacitet je 5.000. Lokacija je dosta dobra, relativno blizu centra tj. 10 minuta peške od mesta gde sam ja odseo. U hali sam bio prošle godine na metal festivalu na koji sam išao zbog Queensryche. Sve u svemu dobro mesto za koncert.

Predgrupa: Neki Bugari Bastardolomey. Na njih sam došao negde na pola nastupa i čuo 3 pesme. To nije muzika koja prija mojim ušima ali su imali topao prijem kod publike. Na kraju su završili sa  Snap Your Fingers od Pronga što me je podsetilo na KST dane ,,moje mladosti''. Tu pesmu sam jedino tamo i slušao, više puta.

Svirka: Tačno u 21:17 počeo je intro. Sastojao se od zanimljivog miksa najvećih hitova W.A.S.Pa. Posle par minuta pojavio se Blackie i omladinci uz standardnu uvodnu On Your Knees. Svi su naravno odmah bili ,,na kolenima''. Na nju se odmah nadovezuje Who obrada Real Me. U pozadini tri video bima koji prikazuju spotove za pesme. Sledi kratak Blackiejev pozdrav uz Are you ready? All I need is my LOVE Machine!!! Potpuno ludilo u publici. Prema vodećem bugarskom sajtu Metal katehizis bilo je blizu 4.000 ljudi. Dok skačem i pevam gledam napred, nazad, levo, desno. Velika većina prisutnih radi to isto. Odlična atmosfera. Daleko bolja od one na Scorpions pre 2 dana. Ali ipak treba reći da su hala i stadion dva različita pojma. A i muzika Scorpions i W.A.S.P-a... Nakon toga prva pesma sa novog albuma Crazy. Zaista dobra stvar, donekle autobiografska. Publika je odlično prima. Nešto je drugačija stvar sa sledećom Live to Die Another Day. Možda jedina pesma kojoj nije bilo mesto u ovoj ionako kratkoj set listi. Ovo nikako ne znači da je pesma loša već da joj je konkurencija prejaka. S obzirom da za ove dve pesme nema spotova u pozadini su išle prvo scene iz slavnih horora u crno belom (Drakula, Frankeštajn, Vukodlak...) a posle slike iz starih kaubojaca (što crno belih, što u koloru). Nakon toga himna svih nas Wild Child. Atmosferu ne treba opisivati. Ja se setih dragih prijatelja iz Srbije. Ovo je i za njih. Ovo je inače čak peti put da W.A.S.P. svira u Bugarskoj (pored Sofije 2004. i 2006, Kavarna 2006 i Loveč 2008). Teško da je koji strani bend svirao više. Sledi Babylon's Burning, odlična pesma uz jako dobar spot. Zanimljivo je da Blackie nije nijednom otpevao naslov već je svaki put puštao da to publika uradi. Jako sam zadovoljan reakcijom jer je ovo pesma koju za jako želeo da opet čujem uživo. Na video bimu vidimo film koji nas uvodi u prelepu The Idol. Ja pevam sa suzama u očima, od početka do kraja. Najemotivniji deo koncerta. Divan i dugačak solo poslužio je kao solo tačka jako dobrog gitariste Douga Blaira. Koliko je samo jaka ova pesma. A onda najava za I Wanna Be Somebody. Skačem uz žal jer znam da će to biti kraj oficijalnog dela koncerta. I ovog puta takmičenje leve i desne polovine hale. I ovoga puta moja strana gubi. Doduše moji ,,protivnici'' su bili brojniji jer su imali i celu tribinu na njihovoj strani. U ovoj bitci mi nije bilo žao da izgubim. Sve je trajalo nepun sat. Sledi bis. Sa razglasa ječi zvuk motorne testere. Oduševljenje u publici. Kreće Chainsaw Charlie. Ja se derem iz sve glasa. Naročito na psovke koje Blackie i ovog puta preskače ili ublažava. Sad mi nije toliko krivo jer sam to i očekivao. Nešto ranije basista Mike Duda je iz publike uzeo zastavu Makedonije (zastavu ventilatora što bi rekli Bugari). Gitarista kasnije ispravlja tu ,,grešku'' i uzima bugarsku sa kojom svira jedan solo. Na Heaven Hang in Black gledamo detalje iz američke istorije. Lepa balada. Na početku mi je sve simpatično (Gradjanski rat, pa i Drugi svetski), posle baš i ne (Vijetnam i poslednji ratovi). Na kraju ono što smo svi očekivali. Blackie izlazi i govori svoje čuveno: I have only one more thing to say before we leave. I Blind in Texas!!! Svi skačemo i pevamo. Ovog puta uz dosta pozadinskih vokala basiste i gitariste. I to je to. Sat i 24 minuta. Ipak, duže nego 2004. i 2006.

Zaključci: Još jedna dobra svirka. Ovog puta nije bilo suvišnih foliranja što je samo za pohvalu. Kratko ali slatko. Naravno, moglo je duže da traje ali što reče neko ,,znamo mi Blackija''... Vidimo se nekom drugom prilikom. Uskoro...




Set lista:

01.  On Your Knees
02.  Real Me
03.  Love Machine
04.  Crazy
05.  Live to Die Another Day
06.  Wild Child
07.  Babylon's  Burning
08.  The Idol
09.  I Wanna be Somebody
bis
10.  Chainsaw Charlie
11.  Heaven's Hang in Black
12.  Blind in Texas

Нема коментара:

Постави коментар