петак, 24. децембар 2010.

GRAVE DIGGER-SODOM, Sofia (Bulgaria) 07.02.2009


Dvostruki heavy metal breakdown u Sofiji

PROSTOR: Sala Hristo Botev je dobar prostor za koncerte. Prema ranijim podacima trebalo bi da prima oko 3.000 ljudi. Ima tribine sa jedne i druge strane tako da znacajan broj ljudi moze da i sedi i gleda koncerte. Vidljivost je dobra sa svih mesta, akustika na zadovoljavajucem nivou. Voleo bih da i mi aktiviramo neko slicno mesto koga verujem da ima u Beogradu.

PREDGRUPE: Nastupile su dve predgrupe. Neki Bugari. Prvi su pevali na engleskom a drugi na bugarskom sa zenskim vokalom. Svirali su nesto melodicnije nego oni od pre neko vece ali nisam bio mnogo zainteresovan iako sam i ovaj put odslusao ceo nastup predgrupa.

SVIRKA : Svirka je bila na nivou. Sodom je svirao 82 minuta a Grave Digger 98. Set listu Sodoma, naravno, ne znam, dok za Grave Digger pise na kraju teksta. Par izmena u odnosu na set listu sa kojom su poceli turneju. Na zalost po mene izbacen je The Ripper kome sam se nadao. Zvuk Sodoma bio je odlican dok je na Grave Diggeru bilo malo problema sa ozvucenjem ali nista specijalno. Chris je sjajno komunicirao sa publikom i nekoliko puta je uspevao podigne atmosferu na jos veci nivo. I da dodam, mozda nisam jos gledao pravi Running Wild ali sam danas gledao polovinu benda. Naime, u Grave Diggeru svirali su Thilo Hermann i Jens Becker, gitarista i basista Running Wild. Tek da se zna…

ATMOSFERA : Po mojoj proceni bilo negde oko 2.000 ljudi. Naravno ne mogu biti siguran u to. O atmosferi ne treba trositi mnogo reci. Sta reci za publiku koja skoro posle svake pesme skandira ime benda (vazi i za Sodom i za Grave Digger). Utisak je da je Sodom imao barem za nijansu vise fanova. Chris je u jednom momentu rekao da je pre koncerta cuo od nekog da je ovo najbucnija heavy metal publika na svetu. To vec govori nesto. Naravno, tu je i neizbezna bugarska zastava koja se daje bendu. Neko je stavi oko vrata kao Halford a neko je okaci na bubnjeve. Bilo kako bilo nek se zna. Na zalost kod nas toga iz nekog razloga nema. Secam se nastupa Grave Diggera u SKCu kada je jedina zastava u publici bila bugarska... Takodje mislim da bi na ovaj koncert kod nas doslo oko 500-600 ljudi. Dakle, bar cetiri puta manje...

VRHUNAC: Najverovatnije je bio na nastupu Sodoma. U momentu sam mislio da publika nece dozvoliti da bend ode sa bine. Tom Angelripper pevac (i basista) vise puta je pokazivao na sat da je vreme da zavrse. Publika za to nije marila i odusevljeno je trazila jos. Kao sto ranije rekoh Chrisova komunikacija sa publikom,  pevanje nekih delova angazovala je preko 90 posto ljudi. Istakao bih to narocito momente u najnovijem singlu Pray kada je trazio da svi zacute nekoliko sekundi i na njegov znak uzviknu Pray. Odlicno.

MOJ VRHUNAC: Pocetak Excalibura i Heavy metal breakdown, naravno i Rebellion.


I na kraju, tesko da cu neki koncert bolje videti od ovog. Na nastupu Grave Diggera bio sam u 4-5 redu, na nekoliko metara od benda. Za svo vreme gotovo da me niko nije gurkao, gazio i pomerao. Cak sam i mobilnim telefon uspeo da napravim dobre fotografije. Ovako miran i kvalitetan pogled nisam imao jos od Savatage 2002. A kad cu i da li cu ponovo, ne zna se...

Set lista:

  1. The Gallows Pole
  2. Ballads Of A Hangman
  3. Valhalla
  4. Hell Of Disillusion
  5. Wedding Day
  6. Lionheart
  7. Silent Revolution
  8. Stormrider
  9. The Last Supper
  10. Headbanging Man
  11. House
  12. Knights Of The Cross
  13. The Dark Of The Sun
  14. Excalibur
  15. Rebellion

16.The Round Table (Forever)
17.Pray
18.Heavy Metal Breakdown

Нема коментара:

Постави коментар