уторак, 28. децембар 2010.

SABATON-STRATOVARIUS, Warsaw (Poland) 31.08.2009


40:2, Invazija Sabatona na Poljsku (sa minimalnom srpskom podrskom)

PROSTOR: Amfiteatar Bemowe je u pravom smislu amfiteatar namenjen za pozorisne predstave. Kapacitet mu varira u zavisnosti koliko ljudi moze da udje na stajanje jer sedecih mesta ima oko 500. Nalazi se na periferiji grada i moram da priznam da sam imao malo srece sto sam ga relativno lako pronasao i sa njega se vratio u dogledno vreme posle koncerta. Akustika je dobra i mogu da kazem da nije lose mesto za svirke. Ono sto moram napomenuti je da sam koncert gledao za dzabe i to ne zato sto nisam hteo da kupim kartu nego zato sto nije imalo gde da se kupi,  tu u okolini hale. Koncert sam zato gledao 20 metara od bine ali skroz ukoso. Ipak video sam mnogo bolje nego neke koncerte koje sam debelo platio (AC/DC, Maiden na Sajmu, Metallica u Sofiji...)

PREDGRUPA: Poljaci po imenu Turbo. Svirali si klasican heavy metal. Bili su dobro primljeni od publike i svirali skoro ceo sat. Na kraju ih je publika zvala na bis skandiranjem imena benda pa su se oni vratili posle par minuta da se ponovo poklone. Pesme su im bile uglavnom na poljskom pa sam ih slabo razumeo...

STRATOVARIUS: Pomalo je iznenadjujuce sto je ovaj bend prihvatio da bude predgrupa mladjim kolegama iz Svedske na prva dva koncerta u Poljskoj. Izasli su tacno u 20-15 i svirali ukupno 1h i 08 minuta. Intro plus 12 pesama. Od pesama koje ja znam bili su Haunting High and Low, Million Light Years Away, Phoenix, Eeagleheart i Black Diamond. Bilo je i cini mi se 3 pesme sa novog albuma, barem po najavama. Pevac se hvalio kako su Poljaci najbolja publika u dosadasnjem delu turneje, koja je doduse tek na pocetku.

SABATON: U 21-46 krenuo je intro. A onda svima nama dobro znana najava: HELLO WARSAW, WE ARE SABATON AND THIS IS GHOST DIVISION. Kompletno ludilo u publici i na bini. Meni srce poskocilo od zadovoljstva. Na samom kraju pesme muzika staje a publika sjajno jos jednom glasno peva refren. Taman sam pomislio dobra fora kad ono shvatim da je nestalo struje. Jos jedan ovogodisnji koncert na kome se ovo desava (Kreator u Sofiji, Manowar u Bukurestu). Za razliku od vecine drugih kolega u slicnoj situaciji, bend ostaje na bini i zajedno sa publikom pevaju refrene nekoliko pesama. Jako lepo. Posle desetak minuta struja stize i krece The Art of War. Sledi Dobry wieczor Warszawa od Joakima na zadovoljstvo svih prisutnih. Nakon toga sjajni Panzer Battalion. Redjaju se hitovi Cliffs of Gallipoli i Attero Dominatus. Atmosfera odlicna. Joakim Broden jos jednom pokazuje da je sjajan showman. Covek koji zna da digne atmosferu. Kao nagradu dobija i jedan brushalter iz publike. Sledi Talvisota koju slusam prvi put uzivo. Bend je konacno uveo i pirotehniku koja je primitivna i jednostavna ali veoma efektna. Nakon toga Woflpack i pesma koju do sad nisam primetio da sviraju, Union, o borbi oko Monte Casina u Italiji tokom II Svetskog rata. Za kraj zvanicnog dela neocekivano dolazi Purple Heart. Imam utisak da je set lista benda nesto skracena zbog nestanka struje (nedostaje mi Panzerkampf izmedju ostalog). Bend izlazi na bis sa pitanjem: ‘’Can you jump?’’. Svi koji su bili makar na jednom koncertu Sabatona znaju sta sledi. Primo Victoria uz maksimalno ucesce publike. Nakon toga pesma koju su svi cekali od pocetka. Cini mi se da je specijalno zbog Poljske ona pomerena za kraj set liste jer se inace na regularnim koncertima izvodi medju prvima. Naravno, 40-1 za odusevljene svih prisutnih. U publici sam izbrojao 5 poljskih zastava. Jedna je zavrsila i na bini. Kolika je cast i zadovoljstvo jednog naroda kada im omiljeni bend posveti pesmu, pa je jos izvede i uzivo, znaju samo oni malobrojni (Bugari -Manowar i Poljaci- Sabaton). A nama ostajemo da se nadamo slicnoj pocasti u buducnosti. Za kraj standarni meadly Metal Machine i Metal Crew. I pored licnog odusevljenja pritiska me i tuga jer znam da je to stvarno kraj nastupa. Samo 1h i 18 minuta (sa sve 10 minuta bez struje). Ocekivao sam duzu set listu makar za par pesama. Ipak, sta je tu je...

ATMOSFERA: Prijem publike bio je dosta dobar. Momenat vrhunca ne treba posebno pogadjati. Poseta od oko 1000 ljudi pomalo me je iznenadila. Ipak, treba imati u vidu da bend ima jos 5 koncerata u Poljskoj narednih dana. Mozda sam ja ocekivao previse od publike ali sustinski ne moze im se mnogo zameriti.

ZAKLJUCAK: Iako nisam neki fan Stratovariusa ostavili su sasvim solidan utisak. Dovoljno da cu verovatno opet da ih pogledam kad dodju u Beograd u januaru 2010. Sabaton polako prerasta u veliki bend. Ono sto je za njih vazno je to sto su vec napravili solidnu bazu tvrdokornih fanova po mnogim zemljama. Naravno, ostaje da se vidi kako ce raditi u buducnosti i da li ce ih slava poneti...

Momcima iz Svedske mogu da kazem samo dovidjenja (do skorog petog vidjenja). Cekacu ih u Sofiji 17. oktobra sa najboljim heavy metal fanovima u Evropi. Ko prezivi neka prica (citaj bukvalno)...


Set lista:
  1. Ghost Division
  2. The Art of War
  3. Panzer Battalion
  4. Cliffs of Gallipoli
  5. Attero Dominatus
  6. Talvisota
  7. Wolfpack\
  8. Union (Slopes of St.Benedict)
  9. Purple Heart
Encore
  1. Primo Victoria
  2. 40:1
  3. Metal Machine/Metal Crew

Нема коментара:

Постави коментар