петак, 24. децембар 2010.

KALIAKRA ROCK FEST, Kavarna (Bulgaria) 02.07.2009


,,Тзонко президент!''

Kaliakra Rock Fest se vec redovno odrzava u mestu Kavarna u severoistocnoj Bugarskoj (5 km od Crnog mora a oko 40 od rumunske granice). Sve to naravno zahvaljujuci ,,heavy metal gradonacelniku’’ gospodinu Conku Conevu koji je u poslednjih 5-6 godina uspeo da dovede najveca imena heavy metal muzike (nabrajanje svih bi trajalo jako dugo). I ove godine spisak bendova je bio impresivan. Prvi dan Motley Crue, drugi Edguy, Blind Guardian i Scorpions a treci Cynic i Dream Theater. Sto se mene tice odlazak na ovaj festival spada pod obavezno od prosle godine kada sam odgledao rekordni nastup Manowara od vise od 5h. Ove godine sam se odlucio za drugi dan jer sam Motley Crue i Dream Theater gledao pre samo nekoliko dana na Gods of Metal  festivalu. Poseta festivalu bila je manja nego prosle godine ali i sada odlicna. Procene su da je prvog dana bilo 6.000 a drugog oko 10.000 ljudi.

EDGUY: Dobri Nemci predvodjeni sjajnim Tobiasom izasli su tacno u 8 na binu. Nastup je, nazalost, trajao samo 45 minuta i bio kraci u odnosu na onaj koji sam pre nekoliko dana gledao u  Italiji za dve pesme. Ponovo dobar nastup. Deo scenografije nedostaje (kaze da su ga zagubili kad su leteli sa Austrian Airlines, zatim sledi preporuka da nikad ne letimo pomenutom kompanijom). Ono sto je za mene veoma pozitivno sto su najave drugacije, pa cak i ponasanje na bini. To je ono sto se od pravog bend i ocekuje, dakle, svaki put novo, svaki put drugacije a ne glumacka predstava koja se ponavlja iz zemlje u zemlju. To sam na srecu sa Tobiasovim Edguy video. Prijem publike dosta dobar, videlo se da je bilo pravih fanova benda. I Tobias ih (nas) hvali. Kaze da smo Superheroes (npr. u Monci je rekao da su clanovi benda Edguy superheroji svi izuzev bubnjara koji je ,,gay’’).

Dead Or Rock
Speedhoven
Lavatory Love Machine
Tears of A Mandrake
Superheroes
Ministry of Saints
King of Fools


BLIND GUARDIAN: Nesto malo posle devet izasao je jedan od najvecih svetskih heavy metal bendova (bar sto se tice vernosti njihovih fanova). I oni nazalost kraci za dve pesme ali sa odredjenim izmenama u set listi. Mogao sam da cujem Born in the Morning Hall i Script For My Requiem kojih nije bilo u Italiji. Hansi kao da peva bolje uzivo nego na studijskim albumima. Atmosfera odlicna osim na novim pesmama kada je primetan pad tempa. To konstatuje i Hansi pa kaze, vidno razocaran: ,,sad cemo da prestanemo sa dosadnim stvarima i sviramo nesto klasicno’’. U trenutku mi ga je bilo zao ali sam je kriv. No, svirka se nastavlja u pravom smeru i naravno, ludilo. Ipak, u zurbi, na kraju je preskocena Bard Song koju sam zeljno iscekivao da pevam sa Bugarima. Da je ona u prvom trenutku bila planirana vidi se na orginalnoj set list cija se fotografija sa precrtanom pesmom moze naci na jednom od bugarskih sajtova (vidi sliku). Ne znam kuda su svi zurili jer je vremena bilo dovoljno a niko od bendova nema nastup sutradan. Ali sta je tu je. Jos jedan nezaboravan nastup. Cestitke bendu i publici.

War of Wrath
Time Stands Still (At The IronHill)
Born In The Morning Hall
Nightfall
Traveller In Time
Turn The Page
Script For My Requiem
Sacred 
Vahalla
Imaginations From The Other Side
Mirror,Mirror

SCORPIONS: Zvanicno najvece zvezde festivala, ili kako ih je Tobias predstavio ,,najveci nemacki rock bend’’ na bini su se pojavili oko 21:40. Ovo je treci put da pokusavam da ih vidim. 2006. sam putovao do Stare Zagore (oko 600km od Beograda) i koncert je bio otkazan zbog ogromne kise samo nekoliko sati pred pocetak. Svi mi smo ih kasnije ispustili u Beogradu kad se takodje desilo ,,nesto’’ nepredvidjeno. Stari majstori su vec nekoliko puta bili u Bugarskoj tako da Claus vec raspolaze ,,solidnim’’ vokabularom bugarskog jezika, sto je naravno samo za pohvalu. Redjaju se hitovi. Scenografija nastupa benda dobro je uvezbana. U pozadini video bim koji ,,pomaze’’ u pracenju koncerta. Claus peva dosta dobro s obzirom na godine (61) dok sef benda Rudolf Schenker cak na kraju i odsvira nekoliko sola cisto da vidimo da nije samo ritam gitarista. Interesantno je da je na bas/bubnjevi solazi Claus bacio u publiku oko 50 palica. Nikad vise suvenira na nekom heavy metal koncertu. Jako lepa atmosfera. Pevanje balada Send Me An Angel, Still Lovin’ You i Winds Of Change, naravno najglasnije. Na kraju svi srecni. Ukupno sat i po vremena, sto je realno i maksimalno koliko se moze ocekivati od  ovih (a i drugih) ,,Trecepozivaca’’.

Coming Home
Loving You Sunday Morning
Is There Anybody Out There
The Zoo
Coast to Coast
Send Me an Angel
Holiday
321
Tease Me, Please Me
Bad Boys Running Wild
Bass&Drums Solo
Blackout
Big City Lights
---
Still Loving You
Wind of Change
Rock You Like a Hurricane


I na kraju, kada sledece godine (nadamo se) padnu vize ocekujem znacajan broj pravih fanova heavy metal muzike iz Srbije. Ovaj dogadjaj, a i mi, to zasluzujemo. A sto se tice dovodjenja velikih bendova taj posao ostavimo Conku. On to najbolje radi...

Нема коментара:

Постави коментар