петак, 24. децембар 2010.

RAGE-SABATON, Sofia (Bulgaria) 17.10.2009


NEMACKO-SVEDSKA INVAZIJA NA SOFIJU


Koncert je odrzan u hali Hristo Botev koju srpski heavy metal fanovi znaju jos od 2004. i koncerta WASP-a. Doduse, bila je jedna osetna razlika. Bina je postavljena na sred sale (a ne na kraj) tako da je kapacitet hale bio dosta smanjen. Za ovaj izuzetno zanimljiv spektakl, prema nezvanicnim informacijama koje sam cuo pre koncerta, prodato je 1.500 karata tako da cenim da je toliko ljudi stvarno i bilo.
Tacno u 20-02 krece intro za Sabaton. Ja u trecem redu na pet metara od benda. Pored mene mladi Stefca iz Bulgarian Panzer Battaliona, visok malo vise od dva metra, sto znaci da ,,tri’’ metra iza mene nece biti nikog. Dakle, niko me nece gurati. Odlicno, pomislih ja. Onda, naravno, HELLO SOFIA. WE ARE SABATON AND THIS IS GHOST DIVISION. Publika u transu. Sledi The Art of War. Od sipke do poslednjih sedista ljudi skacu i pevaju. Nakon toga ono sto su mnogi tvrdokorni fanovi cekali (a nisu culi na proslom koncertu) Panzer Battalion. Odlicno. Joakim ulece sa svojim cuvenim: ,,jos jedno pivo (oshte edna bira)’’. Inace, bend pije domacu vodu Devin i Shumensko pivo. Nakon toga Cliffs of Gallipoli koja mi je legla cak i bolje nego prethodne pesme. Ovo je inace drugi nastup Sabatona u Sofiji za poslednjih sest meseci. Sada su obecali da ce sviraji duplo vise nego prvi put kad su bili predgrupa Hammerfallu. Nakon toga Attero Dominatus i ja se derem koliko mogu na pomen marsala Zukova i druga Staljina. Jos jedna pesma sa odlicnog The Art of War albuma, The Price of a Mille. Nakon toga noviteti za bugarske fanove, Into the Fire. Tu pesmu sam jedini put cuo, na svom prvom Sabaton nastupu, 2007, u SKC-u. Onda, Joakim Broden nas pita da pogodimo o kojoj se pesmi radi. Kaze radi se nesto o podmornicama. Vecina fanova slozno odgovara Wolfpack! Nakon toga 40-1. Ja se pitam da li cu po prvi put prisustvovati idealnoj set listi nekog benda u istoriji mojih odlazaka na koncerte. Ono sto sledi dodatno pojacava tu tezu. PANZERKAMF! Po prvi put . Na nijednom od cetiri koncerta Sabatona, na kojima sam do sada bio, nisam cuo, ovu meni ,omiljenu pesmu. Ne treba ni da pricam kako sam se osecao. Jaokim sumira turneju i kaze:,,Svirali smo vise od 160 koncerata. Dva Sofijska su medju 5 najboljih’’. Iskreno mu verujem. Na kraju Union i Light in Black. Naravno, svi ocekuju da ce se bend vratiti na binu. Na bis veliko finale Primo Victoria i metal himna Metal Machine dopunjena parcetom Metal Crue. Ukupno 84 minuta. Atmosfera odlicna. Ne bih da zakeram ali moram da kazem. Da je umesto Light in Black bio Rise of Evil set lista bi bila idealna. Znaci tacno ono sto vecina fanova zeli. To sa bendovima koji imaju vise albuma, ipak,  prakticno i nije moguce. Uvek ce neko zeleti ovu ili onu pesmu mesto neke druge... Takodje, moram reci da je atmosfera na prvom nastupu bila nesto bolja. Ali to je mozda bila i najbolja atmosfera na nekom koncertu na kojem sam ja prisustvovao...
Rage je krenuo u 22-03. Nekih 30% publike je posle nastupa Sabatona napustila salu i vise se u nju nije vracala. Delom i zbog toga sto je u centru Sofije organizovan After party, naravno, uz prisustvo clanova benda. Manje ljudi nije znacilo da je atmosfera na Rage bila losa. 96 minuta odlicnog nastupa. Lider benda Peavey Wagner, sa svojih oko 120 kg, prosto puca od pozitivne energije. Njegov nastup jednostavno zraci ljubavlju prema onome sto radi. Najbolji gitarista u gradu Sofija ovih dana, Viktor Smolski, pokazuje svoje umece na gitari. A na jednom zestokom solu puca zica pa je bio prinudjen da zameni instrument. Na nagovor Peaveya obraca se publici na ruskom. Nisam ga sve razumeo ali mogu da pretpostavim o cemu je govorio. I Peavey jedan put kaze spasiba publici. Mozda je mislio: kad je Rage poceo da svira heavy metal Bugarska je bila satelit Sovjetskog Saveza... Vokalne deonice, nekad i zahtevne, peva jako dobro. Pomalo sam iznenadjen, naravno, pozitivno. Pusta publiku u nekoliko navrata da peva (Don't Fear The Winter , Down, War Of The Worlds). Momci se pitaju zasto su cekali 25 godina da dodju u Bugarsku. Najavljuju novi album za februar 2010 i ponovni dolazak. Ja sam imao prilike da vidim jos jedan legendarni bend. Vrhunac sam doziveo na mojim favoritima Black in Mind i From the Cradle to the Grave. U srcu mi ostade zal sto nisam cuo nista sa svog omiljenog, i jednog od sigurno 50 najboljih albuma u heavy metal istoriji, THE MISSING LINK. Ipak, ima vremena. Jos smo mladi. I oni, i ja a narocito bugarska publika.
I na kraju jedan licni stav. Dan pre koncerta, Bulgarian Panzer Battalion organizovao je Before party na koji su pozvani clanovi Sabatona. Heavy metal brat, Radoslav Todorov RADOWAR, rekao je da moze da me uvede. Nisam otisao... Sa druge strane posle koncerta strpljivo sam cekao na sipci da se rukujem sa Peaveyem i Viktorom. Nije tajna da vise volim Sabaton od Rage. Ipak, mladi Svedjani moraju jos da se potrude da bi dostigli ime pomenutog dvojca u heavy metal muzici...

SABATON set list

Sun Tzu Says / Intro
Ghost Division
Art Of War
Panzer Battalion
Cliffs Of Gallipoli
Attero Dominatus
Price Of A Mile
Into The Fire
Wolfpack
40:1
Panzerkampf
Union
Light In The Black
bis
Primo Victoria
Metal Machine\Metal Crue


RAGE set list

Carved In Stone
Higher Than The Sky
Set The World On Fire
All I Want
Black In Mind
Enough Is Enough
Don't Fear The Winter
Great Old Once
From the Cradle to the Grave
Paint The Devil
Gentle Murders
Down
Innocent
No Regrets
War Of The Worlds
bis
Soundchaser

Нема коментара:

Постави коментар