понедељак, 27. децембар 2010.

JUDAS PRIEST-QUEENSRYCHE, Sofia (Bulgaria) 18.06.2004


METAL GODS у Софији


ПУТОВАЊЕ: Одлазак у Бугарску на Judas Priest-Queensryche био је мој први одлазак у иностранство. Због тога сам и извадио пасош. Организација пута је била чисто волонтерска. Група људи се нашла и решила да изнајми аутобус и да разгласи да се иде на концерт. Цена закупа аутобуса од 50 места до и од Софије била је, чини ми се, 650 евра. Све је било на добровољној бази тако да су путовали људи који су се појавили тога 18.јуна 2004. у 08:00 на Железничкој станици у Београду. На пут је кренуло 36 изабраних „металних ратника” и превоз нас је коштао 20 евра по особи. Цена карте од 25 лева (12,5 евра) била је више него прихватљива за овај сјајан пакет. Ја сам тада радио у школи и био је петак, последњи радни дан те школске године. Требало је да држим свих шест часова и будем дежурни на ходнику. То ме, наравно, није спречило да испуним једну од својих великих жеља...

ПРОСТОР: Стадион Академик се налази изван центра Софије али довољно близу. За публику била је отворена једна трибина и део атлетске стазе. Према неким проценама (изјава Micheal Wiltona-Queensryche) могло је да стане 10.000 људи. Толико их је онда и било. Концерт је каснио због помало чудног разлога. Наиме у вечерњем термину фудбалска репрезентација Бугарске играла је утакмицу на Европском првенству против Данске. На стадиону су постојао видео бим на ком су присутни пратили меч. И поред пораза од 2-0 сви су сложно скандирали: Бугари јунаци!!! Пред почетак свирке цео простор предвиђен за публику био је попуњен.

QUEENSRYCHE: Дуго сам чекао да по први пут гледам један од својих најомиљенијих бендова. Морам признати да нисам био задовољан њиховим последњим остварењима. Једноставно то није била она музика коју сам ја заволео и која их је издвајала од других бендова. Нисам знао сет листу што је било позитивно. Надао сам се да на њој што више буде ствари са првих 5 албума. Тек када је кренуо Speak био сам сигуран да ће свирати цео Operation Mindcrime, по мом мишљењу један од најбољих албума свих времена (у топ 3). Четворица чланова која су ту од првог мини албума Queen of the Reich (Tate, Wilton, Rockenfield, Jackson) појачана још једним гитаристом дали су нам све што се од њих очекивало. Додуше морам признати да је звук вокала био много тиши већим делом наступа што је била велика штета с обзиром да се ради о једном од најбољих вокала метал музике. Често сам чуо само себе док певам. Без обзира на све „Тата” је пружао свој максимум. Дефинитивно сам свој врхунац доживео на феноменалној Eyes of the Stranger када су ми се појавиле сузе у очима. Први пут у мојој „концертној каријери”. На крају сам наивно очекивао још барем две песме на бис али тога није било. Око сат времена свирке, цео један легендарни албум било је све што су нам момци из Сиетла припремили за тај дан. Тешко ми је замислити бољи увод у оно што ће уследити.

сет листа:

1.
Intro - I Remember Now
2.
Anarchy - X
3. Revolution Calling
4. Operation: Mindcrime
5. Speak
6. Spreading the Disease
7. The Mission
8. Suite Sister Mary
9. The Needle Lies
10.Electric Requiem
11. Breaking the Silence
12. I Don’t Believe In Love
13.Waiting for 22
14.My Empty Room
15. Eyes of a Stranger

JUDAS PRIEST: Година 2004 у метал свету била је обележена овом REUNITED турнејом овог бенда. После више од 10 година један од најбољих певача у хеви метал историји Rob Halford се вратио тамо где и припада, у бенд са којим је писао прве и најсветлије странице историје ове дивне музике. Наступ је са практично два биса трајао око 100 минута. Сет листа била је истински бест оф састављен од најбољих песама и највећих хитова. Не треба заборавити и то да је ова турнеја направљена тачно тридесет година након изласка првог албума бенда Rocka Rolla. На почетку познати интро The Hellion као увод у Eletric Eye и чувена сцена Халфордовог подизања лифтом на „први спрат” бине. Позната најава за Breaking the Law, улазак мотором на Hell Bent for Leather… било је уживо проживљавање онога што се до тада годинама само гледало на Priest Live и другим лајв видео издањима бенда. Ерупција емоција тотално ме је сломила на делу после сола на A Touch of Evil када сам плакао као киша (или као мало дете, како год). Мој утисак са концерта да је Халфорд почео да пева некако резервисано. Да је у почетку калкулисао али да је како је концерт одмицао био све бољи и бољи. Био је онај прави (додуше не баш увек). Ово је био и мој први сусрет са фанатичним бугарским фановима. Они су Халфорда гледали 2002 али им је ово такође био први пут да гледају Priest. Оно што је занимљиво да су они све време скандирали: Џудас, Џудас а не Priest, Priest како је то било очекивано, барем од мене. Утисак о публици био је јако позитиван. Поред свог најомиљенијег певача видео сам по први пут уживо и свог омиљеног гитаристу Glenn Tippton-a и омиљеног бубњара Scott Travis-a.. Звук је био практично савршен. Све у свему тешко је сетити се неке замерке на комплетан догађај.


сет листа:
1.
Intro - The Hellion
2.
Electric Eye
3.
Metal Gods
4. Heading Out To the Highway
5. The Ripper
6. A Touch of Evil
7. The Sentinel
8. Turbo Lover
9. Victim of Changes / Guitar Solo
10. Diamond and Rust (acoustic)
11. Breaking the Law
12. Beyond the Realms of Death
13. The Green Manalishi (With The Two Pronged Crown)
14. Painkiller
бис:
15. Hell Bent For Leather (With motorcycle on stage)
16. Living After Midnight
бис 2:
17. United
18. You’ve Got Another Thing Comin’


ЗАКЉУЧЦИ: Овај концерт за мене представља један од најсветлијих момената  мог „металног живота”. Видео сам заједно два бенда који су ми у топ 10. По први пут сам отишао „напоље”, и то због управо због Priest-a и Reich-a. Очекивања која сам имао пред концерт потпуно су испуњена. Добио сам оно што сам желео и више од тога. Queensryche ми је дао оно најбоље што су урадили у својој богатој каријери. Priest се вратио у својој најјачој постави и показао да нису још за пензију. Овај бенд ми је дуго био у самом врху а после овог концерта дефинитивно је на исти и засео. Искрено верујем и знам да нисам једини коме је овај у том тренутку био најбољи концерт у животу.
П.С. Непроценљиво је богатсво и срећна околност што са овог концерта постоји забележено око сат времена професионалног видео записа наступа Judas Priest. Због тога сви који су били тог јунског дана у Софији (а и они који нису) могу да делимично доживе и проживе овај незабораван наступ.

Нема коментара:

Постави коментар