петак, 24. децембар 2010.

SAXON, Bologna (Italy) 16.03.2010

HM LEGENDE U PUNOJ SNAZI JEZDE EVROPOM

Nakon nešto više od godinu dana posle odličnog koncerta u Zagrebu došao je red da opet vidim britanske heavy metal legende na delu. Letos se usled organizacionih problema nisu pojavili na Gods of Metal ali im sada nisam dopustio da mi izmaknu. Estragon u Bolonji nalazi se u okviru Parko Nord kompleksa gde je održan Gods of Metal 2008. Po mojoj proceni može da stane i do 3.000 ljudi. Sigurno centar koncertnih dešavanja u ovom delu Italije. Napolju odlične home made majice. Svega 10 evra... Cena piva 3,5 i 4,5 evra, garderoba 1,5. Na ulazu me, kad su videli torbu, pitali imam li neko piće unutra. Za oružje ih nije bilo briga...
Predgrupa su bili neki Italijani, Exiled on Earth. Sasvim solidno, ali nisam mnogo obraćao pažnju na njih. Unutra je bila neka improvizovana berza diskova gde jednostavno nema šta nema. Cene su varirale ali se dobar orginal mogao naći za 13,5 evra. Nažalost finansijska situacija mi nije omogućila da preterano pazarim... Italijani su svirali oko pola sata pred nekih 500 ljudi.
Tačno u 22-11 sa razglasa se čuje intro. Verovali ili ne, to je skraćena verzija Metallicinog Seek and Destroy. Ne znam odakle im to ali možda ima veze sa činjenicom da je Biff gostovao na poslednjem Metallica koncertu u Parizu (svirali su Motorcycle Man zajedno). Ja sam se nešto iznervirao što je početak kasnio pa sam se plašio da ću ispustiti poslednji autobus do Železničke stanice. Ali kada su ,,momci” izašli na binu, i kada je krenuo Heavy metal thunder, ništa više nije bilo važno. Ako sam do tog momenta imao neke dileme da li sam trebao da idem na koncert, one su nestale. Toliko pozitivne energije od benda, koji je svoj prvi album snimio daleke 1979, bilo je teško očekivati. Paul Quinn koji je u Zagrebu bio nešto smoren ovoga puta potpuno je bio u elementu. Doug Scarrat odličan u solažama a na Biffa ne treba trošiti reči. Sjajan frontmen i dobar pevač. Najavljuje sledeću pesmu kao način života članova benda tj. Live to rock. Jedina stvar sa sasvim dobrog poslednjeg albuma koja će biti svirana na koncertu. Nakon toga najbolje zviždanje u heavy metal muzici, svaka čast Clausu Meineu ali Motorcycle Man, bre. U tom trenutku sećam se velikog Saxon fana iz Srbije, Miše Rafailovića. A njegov sms mi stiže baš kod čuvenog zviždanja. Ništa nije slučajno...  Sledi Requiem koju Biff posvećuje nedavno preminulom prijatelju. Slede Witchfinder General, Metalhead i Eagle has landed. Na ovoj poslednjoj sjajne gitarske deonice ubitačnog tandema Quinn-Scarrat. Matori sviraju kao u najboljim godinama. Inače basista Nibs Carter je usled bolesti ostao u Engleskoj ali bend nije želeo da još jednom odlaže ovaj deo turneje koji je već bio odlagan zbog Biffove bolesti. Njegova zamena na basu, Yenz Leonhardt, bio je na zavidnom nivou. Medley od tri pesme Warrior-Battle Cry i Man and Machine odlično je primljen od publike. Po mojoj proceni više od hiljadu ljudi. Tačan broj teško je proceniti. Nakon toga gromoglasno skandiranje imena benda. Moram priznati da sam bio oduševljen sa Battle Cry jer mi je to jedna od omiljenih Saxon pesama. Sledi promena u set listi i iznenadjenje za sve prisutne To Hell and Back Again. Biff kaže da ima ljudi koji su bili sinoć u Milanu, pa da ubace nešto novo. Pesmu stvarno dugo nisam čuo pa sam se baš prilično oduševio. Inače, on nam otkriva da je navijač Manchester Uniteda. Pa dobro, s obzirom da je Englez... Nakon ovoga sledi ubitačna faza koncerta gde se smenjuju najveći hitovi benda. Strong Arm of the Law, Broken Heroes, 20000 ft (,,o drogiranom pilotu”). Potpuno ludilo, bar za mene,  bilo je na 747 (Strangers in the Night). Na bini ostaju Biff i Paul. Vazduh para jedan od najčuvenijih rifova heavy metal muzike, Princess of the Night. Iskustvo koje svaki pravi fan treba da doživi... Biff se zahvaljuje publici i odlazi sa bine. Naravno, samo na kratko pre očekivanog bisa. Doug prvi izlazi potpuno sam i pokazuje svoje gitarsko umeće. Sledi Wheels of Steel sa značajnim učešćem publike. Drugi bis još bolji. Sjajni Crusader i himna Denim and Leather, pesma posvećena svim pravim fanovima ove predivne muzike. I to je kraj. Tačno 100 minuta. Zadovoljni svi, i publika i bend. Ja naročito. Nije mi bilo žao da zakasnim na poslednji autobus. Ali srećom nisam...
Još jedno veče za pamćenje. Nastup Saxon bolji nego prošle godine u Zagrebu. Ne samo zbog toga što su svirali više i što je set lista bila bolja, nego mislim da je čak i ponašanje na bini bilo za nijansu na višem nivou. To pre svega važi za odličnog Paula Quinna. Ove legende treba gledati kad god i gde god je to moguće. Vredi svaku paru...

Set lista:
1.     Heavy Metal Thunder
2.     Live To Rock
3.     Motorcycle Man
4.     Requiem (We Will Remember)
5.     Witchfinder General
6.     Metalhead
7.     The Eagle Has Landed
8.     Warrior / Battle Cry / Man And Machine / Battle Cry
9.     To Hell and Back Again
10.                        Strong Arm Of The Law
11.                        Broken Heroes
12.                        20,000 Ft
13.                        747 (Strangers In The Night)
14.                        Princess Of The Night
15.                        Guitar Solo
16.                        Wheels Of Steel
17.                        Crusader
18.                        Denim & Leather

Нема коментара:

Постави коментар