петак, 24. децембар 2010.

SAXON-ICED EARTH, Zagreb (Croatia) 21.02.2009

HEAVY METAL SPEKTAKL U ZAGREBU


PUTOVANJE: Bilo je korektno. Nas ukupno 17 u mini busu. Nije bio bas najudobniji ali je sve proteklo zadovoljavajuce. Zadrzavanja na granici bila su kratka. Moja je procena da su ogromnu vecinu putnika cinili fanovi Saxona koji su malo ili malo vise slusali Iced Earth. Darko Flego je bio sa zenom tako da je bio skoro (ali ne sasvim) neprimetan. Sto se tice organizacije moram da dam veoma visoku ocenu. Sve je bilo jako kulturno (da ne kazem novosadski) a pored karata Borko organizator nam je obazbedio i ogromne plakate. Svaka cast.

GRAD: Zagreb je (na moje iznenadjenje) jako lep grad. Iako periferija obiluje zgradama komunistickog tipa (da ne kazem Novobeogradskog) centar ima neki ,,smek’’ zapadne Evrope (nesto sto sam vidjao u Austriji). Takodje je prilicno cisto sto je samo plus. Morao sam do Trga bana Jelacica da se i tamo slikam. Sa Hrvatima nisam imao kontakta tako da na tu temu nemam mnogo da kazem samo ono sto sam mogao da vidim posmatrajuci.

PROSTOR: Klub Boogallo je zagrebacki SKC sa svim prednostima i manama. Dakle velika vrucina kad je sala puna, beskrajni redovi i dugotrajan rat za jakne nakon koncerta... Ono sto je prednost ovog prostora je to sto je bina postavljena na sredinu sale (a ne na kraj kao u Beogradu) tako da oni najudaljeniji gledaoci mogu lepo i jasno da vide binu.

PREDGRUPA: To su bili neki Hrvati Inciter. S obzirom sta sam sve doziveo nakon njih ne mogu da napisem nista konkretno o njihovoj svirci koja je trajala tacno pola sata kako je i planirano.

SVIRKA: Odlicna svirka oba benda. Set liste su (mozda pod uticajem publike) dodatno poboljsane i prosirene za po jednu pesmu. Imajuci u vidu sve svirke na ovoj turneji tvrdim da je ovo najbolja set lista koja su oba benda prezentovala ove godine. Iced Earth je svirao 76 a Saxon 79 minuta. Takav je bio prvobitni plan i tako je i bilo. Sjajni Mathew Barllow bio je odlican i definitivno utvrdio status mog omiljenog uzivo pevaca . Pevanje, deranje, vristanje sve u jednom paketu i to na visokom nivou. Sef i dusa benda John Shaffer aktivan kako u komunikaciji sa publikom, tako i pevajuci pozadinske vokale. I jedan i drugi odusevljeni prijemom. Jako mocno i dobro. Saxon izlece standardno. Biff pristojno obucen, veoma pozitivan, nosi svirku. Paul Quinn ovog puta sa zimskom kapom umesto standardne marame (za njega znam da je nosio znak Saxona na kapi, dok za Dickinsona jos nisam siguran sta nosi). Sto bi neko rekao sve hit do hita. Odlicno.

ATMOSFERA: Jednom recju BUGARSKA. Za mene iznenadjujuce dobra reakcija publike na oba benda. Prostor pun, dakle negde oko 1000 ljudi. Pevanje, dranje, skakanje, non-stop. I Iced Earth i Saxon tvrdili su da je ovo najbolja publika u dosadasnje delu turneje (koja se uzgred uskoro zavrsava). I ja sam stekao takav utisak. Mislim da je tako kod nas bilo samo na par koncerata. To dovoljno govori.

VRHUNAC: To je tesko odrediti. Mislim da je za nijansu jaca podrska bila Iced Earthu ali to je samo moje vidjenje. Brojna skandiranja, sveprisutno odusevljenje, pevanje pesama. Iako su vecinu cinili mladji ljudi (naravno bilo je i dosta starijih, cak i sa decom) to se nije primecivalo po entuzijazmu. Fantasticna atmosfera bila je na veoma emotivnoj Watching over me kada je publika nadjacala bend. Na Saxonu poseban dozivljaj 747 Strangers in the night i Denim and Leather.

MOJ VRHUNAC: To je jos teze odrediti. Takvih momenata bilo je mnogo. Ako bih bas morao da izdvojim po jednu pesmu onda The Hunter od Iced Eartha (moja omiljena pesma koja nije svirana na ranijim koncertima) i Heavy Metal Thunder od Saxon (na kraju pesme sam mahinalno podigao tri prsta ali sam posle sekunda shvatio da to bas i nije pametno).

POSEBAN UTISAK: Naravno druzenje sa Bifom. Sreca koja je pratila Srpsku ekspidiciju danas osmehnula nam se cim smo izasli iz autobusa. Neko je video Bifa i pozvao ga da se slika sa nama. Covek je to prihvatio i strpljivo a moze se reci i sa zadovoljstvom se slikao, delio autograme i pozdravljao. Ja a i dobar deo ostalih bili smo pomalo zbunjeni. Ali covek je stalno pitao hoce li jos neko da se slika. Ja sam mojim mobilnim snimio druge sa njim. Dok se na dva fotoaparata prisutnih nalaze grupne slike sa njim na kojima sam i ja. Uzeo sam i autogram. Nakon toga je naisao i gitarista Doug Scarratt koji je sve to ponovio. Bravo momci. Svaka cast. Tako se to radi.

I na kraju, ovaj koncert spada u pet najboljih kojima sam ikad prisustvovao a bilo je ih hvala Bogu, mnogo. A bice ih jos vise, valjda...

SET LISTE:

Iced Earth
01.  In Sacred Flames
02.  Behoold The Wicked Child
03.  Invasion
04.  Motivation Of The Man
05.  Setian Massacre
06.  Burning Times
07.  Declaration Day
08.  Vengance Is Mine
09.  Violate
10.  Pure Evil
11.  Watching Over Me
12.  Ten Thousand Strong
13.  Dracula
14.  Melancholy (Holy Martyr)
15.  My Own Savior
bis
16. The Hunter
17. Iced Earth

Saxon

01.  Batallions Of Steel
02.  Heavy Metal Thunder
03.  Witchfinder General
04.  747 Strangers In The Nigh
05.  Demon Sweeny Todd
06.  Hellcat
07.  Broken Heroes
08.  Motorcycle Man
09.  Valley Of The Kings
10.  Wheels Of Steel
11.  Power And The Glory
12.  Crusader
bis
13.  Live To Rock
14.  Princess Of The Night
bis 2
15. Denim And Leather

Нема коментара:

Постави коментар