петак, 24. децембар 2010.

GODS OF METAL, Monza (Italy) 27-28.06.2009


GODS OF METAL,
MONCA, Italija, 27-28. jun 2009.


OPSTE KARAKTERISTIKE: Gods of metal je jedan od najvecih heavy metal festivala na svetu. Odrzava se svake godine i po listi ucesnika nekad je ,,jaci’’ i od Wackena. Skoro svake godine se menja mesto a jedan od cescih domacina poslednjih godina je i stadion u Monci. Ove godine bile su dve bine postavljene jedna pored druge po duzini igralista ispod zapadne tribine. Za organizovani dolazak i putovanje kolima moze se reci odlicno mesto (za putovanje vozom malo zahtevnije). Bendovi su se smenjivali na 15 minuta, cas na jednoj cas na drugoj bini i tako u krug. Program je pocinjao jako rano, negde posle deset zavrsavao se posle ponoci. Broj ljudi tesko mogu da utvrdim ali mislim da je bilo oko 20-tak hiljada svakog dana. Atmosfera je na momente bila jako dobra a na momente veoma mlaka. To se moze reci za sve nastupe. Jednostavno, na hitovima totalno ludilo a na nekim manje poznatim pesmama skoro pa tajac...

EDGUY: Veliko je ljudsko zadovoljstvo pozdraviti tvorca najverovatnije najboljeg albuma koji je izasao u ovom milenijumu (mislim naravno na Metal Opera part I). Iako mi je Edguy daleko od omiljenog benda uzivao sam u njihovom nastupu. Tobias je odlican soumen, ali se pokazao, na moje veliko zadovoljstvo, i kao jako dobar pevac.  Iako sam se nadao pesmi Avantasia izbor pesama je bio zadovoljavajuci. Svirali su sat vremena. Atmosfera je bila dobra. A kad padne tu je Tobias da je digne...

DeadOrRock
Speedhoven
TearsofAMandrake
LavatoryLoveMachine
Babylon
Superheroes
MinistryofSaints
VainGloryOpera
King of Fools

LITA FORD: Svirala je tacno pedeset minuta iako je trebala ceo sat. Od Lite sam ocekivao vise gitarskih bravura a manje ,,slatkih pesmica’’. Ipak izgleda da je ljubav prema mikrofonu i kod nje prevagnula.. Imala je i neki duet sa nekim ogromnim tipom sa kojim je izgleda u bliskim odnosima...

QUEENSRYCHE: Proslo je vise od 5 godina od kada sam poslednji put gledao ovaj veliki bend. Cetvorka koja je tu od osnivanja (1981) bez DeGarma pojacana za turneju sa dva klinca kojima ne manjka energije i zelje. Odlicni muzicari predvodjenim sjajnim Geoff Tate-om. Jedan od najboljih pevaca u istoriji heavy metal muzike jos uvek se dobro drzi, i glasovno i kao frontmen. Iako sa desetak kilograma vise nego kad smo se prosli put videli. Set lista za ovu turneju sastoji se od tri bloka pesama sa tri albuma. Izbor je pao na Rage for Order, Empire i novi American Soldier (koji su mogli da preskoce sto se mene tice). U toku nastupa poce kisa a Tata ce duhovito: ,,Bas kao kod kuce, bas kao u Sijetlu’’. Vrhunac nastupa bila je Best I Can. Neverovatno dobar prijem kod publike i odlicno pevanje.

NeueRegel
TheWhisper
ScreamingInDigital
WalkInTheShadows
TheKiller
ManDown!
DeadMan'sW
ords
TheBestICan
TheThinLine
JetCityWoman
Empire

TESLA: Nastup ovog benda ,,odgledao’’ sam u celosti. Za mene je bilo zacudjujuce kako su oni dobili tako dobru satnicu i vreme za svirku. Ipak, bili su dobro primljeni i mogu da se vrate u Ameriku zadovoljni. Pitam se samo koliko bi stvarno bilo ljudi da je ovo bio samo koncert ovog benda nazvanom po nasem coveku.

HEAVEN AND HELL: Verovatno najvece, i prave zvezde ovog festivala. Iommi, Dio, Buttler i Appice, Black Sabbath koji se ne zove tako. Odlicna svirka, dobar izbor pesama. ,,Trecepozivci’’ sviraju kao klinci, i bolje od njih. Dio ljubimac publike. Ja odusevljen Geezerom, najboljim basistom koga sam gledao uzivo. Atmosferu na pocetku pesme Heaven and Hell tesko je opisati recima. Jedan od retkih bendova, ako ne i jedini, koji je imao video bim kao dopunu veoma zivopisno opremljenoj bini. Posle Black Sabbatha imao sam prilike da vidim i Heaven&Hell. Moram da priznam da su mi ovi drugi vise prijali...

TheMobRules
ChildrenofTheSea
I
BibleBlack
TimeMachine

Fear
FallingOffTheEdgeofTheWorld
FollowTheTears
DieYoung
Heaven&Hell
----------------
CountryGirl
Neon Knights

MOTLEY CRUE: Zbog nemogucnosti da stignem na vreme na poslednji voz gledao sam samo 15 minuta nastupa benda. Poceli su sa hitom Kick start my heart. Jako je zanimljivo videti na bini cetiri osobe na ciju su popularnost mozda vise uticali razni skandali nego li njihova muzika (kad videh Tommy Lee-a pada mi na pamet stih Prljavog inspektora Blaze njemu posvecen). Vince Neil uzivo zvuci jos vise ‘’feminizirano’’ nego li na regularnim albumima. Na sledecim numerama Wild Side i Shout at the Devil dosta dobro je angazovao publiku . Jedan od najaktivnijih pevaca na bini koje sam gledao uzivo... Ipak, na kraju treba i reci i to da je prvog dana festivala najvise ljudi bilo sa Motley Crue majicama sto valjda nesto znaci...

KickStartMyHeart
WildSide
ShoutAtTheDevil
SaintsofLosAngeles
LiveWire
MotherfuckerofTheYear
Don'tGoAwayMad(JustGoAway)
SameOl'Situation
PrimalScream
Girls,Girls,Girls
Dr. Feelgood

NAPALM DEATH: Gledao sam mozda polovinu nastupa benda. Ukratko, zestoko i nerazumljivo. Naravno, za sve one koji nisu fanovi benda. Verujem da su ljudi odsvirali vise pesama nego li bilo koja druga grupa sto naravno ima veze sa trajanjem istih a ne sa minutazom koju su imali za svirku (malo vise od pola sata). Pevac je usput stigao da uvredi Berluskonija nazivajuci ga fasistom sa standardnim ‘’fuck him’’. Kako god to bilo interesantno verujem da je na stadionu bio bar deo publike koji nije bio odusevljen time...

MASTODON: Tri bradonje koji nisu ZZ top... Salu na stranu, bend nisam do sada slusao (a verovatno necu ni od sad). Imali su dobar nastup, odlicno su primljeni od publike...

TARJA: Po treci put imadoh zadovoljstvo da vidim Tarju na delu. Ponovo odlicno (doduse ne i savrseno). Izbor pesama dosta dobar. Prijem publike na nivou. Muzicari svetski. Narocito, Kiko iz Angre (koji nije bio u Beogradu) i stari majstor Mike Terrana za bubnjevima. Nastup Tarje za mene, naravno, povlaci mnoga poredjenja sa nastupima Nightwisha ali necu o tome ovom prilikom. I samo da dodam da nisam nosio majicu Bye, Bye Beautiful koju sam poneo. Iz postovanja prema dami…

Enough
My Little Phonix
Wishmaster
I Walk Alone
Cirian's Well
Minor Heaven
Last Northern Star
Poison
Nemo
Sing For Me
Over The Hills And Far Away
Die Alive

DOWN:  Videti  Phila Anselma uzivo je nesto sto sam davno zeleo. Ipak voleo bih da je u pitanju bila Pantera. Ovako nisam bas mnogo obracao paznju na njegov nastup. Atmosfera standardno dobra. Nazalost nije bilo najvecih hitova ranijeg benda koje sam ja potajno ocekivao.

BLIND GUARDIAN: Za mene, verovatno, najvazniji bend koji sam gledao ovog vikenda. Prvi put, za razliku od vecine pravih (a i onih drugih) fanova u Srbiji. Veoma lepa bina. Sa razglasa krece War of Wrath. Nakon njega izlazi osisani Hansi i krece da peva Time Stands Still a ne Into The Storm. Zvuk dobar, atmosfera odlicna. Izbor pesama prilicno zadovoljavajuci. Glas Hansija sjajan, kao da na njega vreme nije ostavilo puno traga. Vrhunac nastupa, naravno, Bard Song, koji se verovatno cuo do Milana. Tesko je naci heavy metal bend ciju pesmu publika peva od pocetka do kraja. Dakle, ovo se moglo snimiti i bez Hansija. Svi koji su bili na koncertu Guardiana znaju o cemu govorim a oni drugi morace da se zadovolje zivim snimcima. Jos jednom da podvucem, za mene, vrhunac odlicnog festivala.

War of Wrath
TimeStandsStill(AtTheIronHill)
ThisWillNeverEnd
Nightfall
TravellerInTime
TurnThePage
Sacred
GoodbyeMyFriend
BloodTears
Vahalla
ImaginationsFromTheOtherSide
TheBard'sSong(InTheForest)
Mirror,Mirror

CARCASS: Bend za koji znam vise od 20 godina a nisam nikada slusao. OK, znao sam sta sviraju. Zestoka svirka i urlanje. Publika zadovoljna. Ja na tribinama. Jedan od kurioziteta je i zelja pevaca da nas ubedi u nepostojanje Svevisnjeg. ,,Bog ne postoji’’ rece on ,,zato sto su juce svirali Black Sabbath (mislio na Heaven and Hell) a posle njih Motley Crue’’. Interesantno...

DREAM THEATER: Doslo vreme da i ja vidim cuveni Dream Theater. Nisam veliki fan benda ali izuzetno cenim ono sto rade i kako rade. Moze se reci po mnogo cemu jedinstven bend. Takodje, interesantno je napomenuti da pevac James LaBrie na bini provodi samo oko 50% zbog silnih instrumentala i solo deonica. Ostali majstori svog zanata. Atmosfera dobra, naravno nije mogla biti mnogo bolja zbog same prirode muzike koja se izvodi. Ja pre koncerta hteo par pesama sa Awake i na kraju dobio cak tri. Hvala im. Najvece ludilo, naravno, bilo na Pull Me Under. Za prvi put, dosta dobro.

InThePresenceofEnemiesPt.1
BeyondThisLife
ConstantMotion
ARiteofPassage
HollowYears
CaughtInAWeb
Erotomania
Voices
PullMeUnder
Metropolis Pt. 1

Нема коментара:

Постави коментар