петак, 24. децембар 2010.

SABATON-HAMMERFALL, Sofia (Bulgaria) 10.04.2009

Hammerfall odlicno, Sabaton sjajno, publika neponovljivo


PROSTOR: Za razliku od koncerta Kreatora sada nosim nesto losije utiske o sali Univerzijada. Prostor je naravno isti kao sto je i bio. Problem je to sto su bila otvorena samo dva ulaza pa se dosta cekalo. Podsetilo me malo na SKC mada je tamo ulazak ,,nevidjeni’ spektakl. Pored toga zvuk je bio nesto losiji sto je mozda  posledica same sale a mozda toga sto sam se ja navikao na zvuk sa ,,cd-a’’ (poslednji koncerti na kojima sam bio Priest i Nightwish).

PREDGRUPE: Svedjani Bloodbound sviraju sasvim solidan heavy metal. Problem je sto sam zbog guzve na ulazu odgledao samo poslednju pesmu. Pevac je bio veoma cudno obucen (nekakav sportski dres) ali je sve ukupno delovalo zadovoljavajuce. I publika ih je dobro primila.

SVIRKA :  Nastup Sabatona trajao je oko 50 minuta. Dominirale su pesme sa novog dobrog The Art of War albuma. Pored losijeg zvuka moglo se primetiti i nekoliko gresaka u sviranju. Sve u svemu nista preterano za zamerku. Naravno, moguce da su imali i ,,tremu’’ pred najboljom evropskom publikom. Pevac Joakim bio je vise puta bez teksta i samo se cerakao i zahvaljivao. Ipak nisu izostale njegove ,,cuvene’’ sale na racun jednog dela njegovog tela. Cesto skandiranje bendu prekidalo ga je u pricanju. Hammerfall je svirao sat i 45 minuta. Nastup su pratili veoma upecatljivi svetlosni efekti. Pevac Joakim Cans sa svojom karakteristicnom bojom glasa (ko ga voli, voli ga), sef benda gitarista Oscar Dronjak koga nisam video da svira niti jedan jedini solo na koncertu (al’ sam ga zato video kako gleda nastup Sabatona i ,,nastup’’ publike) , basista-povratnik Frederik Larson (nakon kratke ,,filmske’’ karijere), novi solo gitarista debeljuskasti Pontus Norgren i bubnjar Anders Johansson (za onog ko mu ne zna ime moze da ga procita na bubnjevima). Ovaj poslednji bio je ,,fantasticno’’ obucen, go do pojasa a dole trenerka i velike slusalice na usima. Dok Joakim peva svoj deo ostala trojica horski pevaju svoje i to skoro u svakoj pesmi. Ne mogu reci da mi se to bas uvek svidja ali ima momenata (kao u novoj Any Means Necessary) gde to zvuci odlicno. Repertoar je bio prepun novih pesama (6 od 18) sto publika nije toliko lose prihvatila. Naravno, stari hitovi su bili popularniji.

ATMOSFERA: Sigurno 3 hiljade ljudi. Vise nego na Kreatoru. Ukupnu atmosferu na Sabatonu moram oceniti kao neverovatno, dok na Hammerfallu ,,samo’’ kao odlicno. Prosto za neverovati. Jednostavno Bugari su sjajna heavy metal publika. I to nije samo zato sto do devedesetih nisu imali koncerata stranih bendova. Tamo postoji jedna heavy metal kultura od najmladjih do najstarijih ljudi (upecatljiv mi je bio jedan klinac od 6-7 godina koji je bio na necijim ledjima i pevao neke pesme Hammerfalla).

VRHUNAC: Na nastupu Sabatona sve je bilo vrhunac. Ipak za nijansu neverovatnije bilo je na Prima Victoria. Najjaci momenti na Hammerfallu bili su Heading The Call i Glory To The Brave za vreme regularnog nastupa i Let The Hammer Fall i Hearts Of Fire za vreme biseva.

MOJ VRHUNAC:  Nastup Sabatona zbog same atmosfere bio je bez sumnje izuzetan. Dva puta sam krstio pred svima (ne da je to neko primetio usled sopstenog angazovanja) nemogavsi da se cudom nacudim sta se to oko mene desava. Na Hammerfallu na Heading the Call, Any Means Necessary i Hearts of Fire doziveo sam najveci uzlet...

SPECIJALNI UTISAK: Posle nastupa Sabatona cekao sam na sipki desetinu minuta da mi se potpisu na kartu. Taman kad sam docekao pevaca on se zapricao sa nekom devojkom i ugovorio susret za posle. Ja (i jos neki sto su cekali) posle toga verovatno nisu bili dovoljno zanimljivi... Doduse cuo sam da su se oni kasnije, za vreme nastupa Hammerfalla, pojavili na standu sa njihovim rekvizitima i tamo davali autograme. Pritom su obecali da ce doci ponovo i odrzati trosatni koncert. Zivi bili pa videli...

IZJAVA DANA: ,,Ovo je najbolji koncert u nasoj karijeri’’ (Joakim Broden - Sabaton).

Set liste :
Sabaton
1. Intro/Ghost Division
2. The Art Of War
3. 40:1
4. Cliffs Of Gallipoli
5. Attero Dominatus
6. The Price Of A Mile
7. Primo Victoria
8. Metal Machine/Metal Crüe

HammerFall
01. Punish And Enslave
02. Crimson Thunder
03. Legion
04. Blood Bound
05. Renegade
06. Halloweed Be My Name
07. Last Man Standing
08. Heeding The Call
09. Glory To The Brave
10. Something For The Ages
11. Any Means Necessary
12. Natural High
13. The Way Of The Warrior
14. Between Two Worlds
15. Riders Of The Storm
-----------------------------------------
16.Lore Of The Arcane/Trailblazers
17.Let The Hammer Fall
----------------------------------------
18. Hearts On Fire

Нема коментара:

Постави коментар