среда, 18. јул 2012.

SUSRET I RAZGOVOR SA MARCOM HIETALOM


Nakon kraceg obilaska Zlina te subote 14.jula otisao sam na rucak u McDonalds koji smesten blizu centralnog gradskog trga. Uzeo sam sto koji gleda prema ulici koja vodi do parka. Taman kad sam privodio kraju videh preko puta dvojicu metalaca kako prolaze. Pomislih da jedan od njih lici na Marca, barem sa ledja. Rekoh sebi sto da ne proverim, za svaki slucaj. Krenuh u tom pravcu i posle minut videh da su moje pretpostavke bile tacne. Bio je to Marco Hietala, basista i pevac Nightwisha i Tarota. Pored njega bio je Ville Lipiainen, reziser poslednja dva Nightwish dokumentarca: Back in the Day… is Now iz 2009. i  ovogodisnjeg Making of Imaginaerum, kao i spota za Storytime. Nisam hteo mnogo da cekam i prisao sam Marcu. Rekoh da mi je cast i zadovoljstvo da ga upoznam. Pomenuh, naravno, da sam dosao iz Srbije, putovao 800 kilometara, uglavnom zbog njih. Gospodin Hietala reagovao je pozitivno. Izvinuh mu se sto sam nosio majicu Sabatona. Rekoh da mi je NW majica u hotelu i da cu je nositi veceras. Marco rece da i sam slusa gomilu razlicitih bendova. Odmah zatrazih od Vilea da nas fotografise da ovekovecimo ovaj poseban momenat.Na slici Marco je ispao Marco dok se na meni vide tragovi umora i nespavanja posle dugog puta. Ne mari… Posle toga cuh pitanje: „Da li bi zeleo da budes na novom Nightwish dvd-ju”? Ocu, sto da necu, pomislih u sebi. Na to covek poce da vadi iz ranca silnu opremu, kameru i mikrofon... Trebalo je da postavim par pitanja Marko na koje ce on da odgovori, i sve ce to biti snimljeno za novi dvd. S obzirom da sam bio iznenadjen nisam smislio Bog zna kako orginalna pitanja. Prvo se ticalo njegove omiljene pesme sa poslednjeg Imaginaerum albuma. Marco je objasnio da jos uvek na album gleda kao na celinu ali ako bi morao da izdvoji neku pesmu to bi bila Scaretale zbog celokupne „ludacke” atmosfere. Drugo moje pitanje ticalo se pripreme za koncert. Gospodin Hietala je odgovorio da nema poseban ritual pred nastup, da jednostavno izadje na binu i see how it goes. Nakon toga Ville me je pitao koji mi je ovo Nightwish koncert po redu i koji mi je od njih bio najbolji. Rekoh da ce mi veceras biti osmi a da mi je najdrazi onaj u Zagrebu 2009. Verovatno zato sto sam bio u trecem redu dodadoh. Spomenuh i da sam ih prvi put gledao u Budimpesti 2005. Nakon toga nastavio sam da govorim o razlici izmedju solo koncerata i festivala. Rekoh da je razlika ne samo u duzini vec i u zvuku, misleci na nastup u Slovackoj pre dve nedelje. Marco se slozio sa mnom. Zakljucio je da sam hardcore fan i pruzio mi je ruku da mi cestita. Napomenuh da mi je cilj da uskoro dodjem do dvocifrenog broja NW koncerata. Ocekujem da ce se to desiti naredne godine jer u drugom delu tekuce bukirana su uglavnom Severna i Juzna Amerika. Za kraj kamerom je napravljen jedan moj snimak sa Marcom za potrebe dvdija. Nisam zeleo da ih previse zadrzavam. I ovih desetak minuta bilo je sasvim dovoljno. Na kraju se pozdravih i ponovih da mi je bila cast i zadovoljstvo.
Generalno, stekao sam utisak da je Marco bas onakav kakvog ga vidimo na koncertima i u sada vec cuvenim Nightwish dokumentarcima. Veseo i obican covek. To sam i ocekivao. Posle par dana poslao sam mail Vileu ciji odgovor prenosim u celosti:

hi bojan and thanks for your mail.
yes, it was a good interview and me and marco thought it is a good idea to put on the dvd. it is coming out in 2013 so something to wait for! :)

hope you liked the show and all the best!

ville / director of nightwish

Нема коментара:

Постави коментар