недеља, 27. фебруар 2011.

RHAPSODY OF FIRE, Visions of Atlantis, Bologna (Italy), 25.02.2011


RHAPSODY OF FIRE - GLORIA PERPETUA!!!

Uvodne napomene: Rhapsody je jedan od onih bendova koje slusam od prvog albuma koji su izdali tj. od Legendary Tales (1997). Ne mogu da tvrdim da sam ih slusao istim zarom svih ovih godina ali mogu da kazem da su sa novim albumom The Frozen Tears of Angels ponovo usli u medju mojih 20 omiljenih bendova. Cesto u sali volim da kazem za bend da je najbolji proizvod italijanske kulture.
Prostor: Estragon na perifiriji Bolonje mi je vec dobro poznat prostor jer mi je ovo treci koncert u njemu, a drugi za poslednjih deset dana. Za razliku od proslog puta zatekao sam bar 2.000 ljudi unutra. Rhapsody nije svirao u Italiji punih devet godina i ovo je bilo donekle i ocekivano. Stigoh tacno u 21h i na moje iznenadjenje prva predgrupa je vec napustala binu. Cene garderobe i pica bile su iste kao i prosli put tj. 1,5 i 3/4/5 evra. Tour majicu Rhapsody sam platio 20 evra. Interesantno je da covek koji je radio za standom nije govorio italijanski, tako da smo dosli do pomalo cudne situacije da za italijanski bend u Italiji fan rekvizite prodaje Nemac, verovatno neko iz Nuclear Blast Records-a.
Visions of Atlantis: Pre ovog nastupa cuo sam samo jednu pesmu od benda, i to na youtube. Grupa funkcionise sa muskim i zenskim vokalom koji su prema onome sto sam video ravnopravno zastupljeni. Koliko sam uspeo da vidim ovi Austrijanci koji imaju pet studijskih albuma su od svog nastanka promenili cak cetiri pevacice i dva pevaca. Vec za vreme njihovog nastupa sala je bila gotovo puna tako da su imali solidnu podrsku. Ukupno devet pesama, od kojih su cak cetiri sa novog albuma (Delta, 2011). Svirka u ukupnom trajanju od  45 minuta. Moram da priznam da sam toliko bio skoncentrisan na Rhapsody da nisam mnogo obracao paznju na ovaj bend. U principu nisam neki fan bendova sa zenskim vokalom (sto je pomalo neverovatno s obzirom da mi je Nightwish br.1) i mogu samo da konstatujem da je Visions of Atlantis imao korektan nastup i da je pevacica (Maxi Nil) pored zavidne kilaze pokazala i da zna da peva.
Set lista:
1.At the Back of Beyond
2.Seven Seas
3.Elegy of Existence
4.Black River Delta
5.Where Daylight Fails
6.Through My Eyes
7.Passing Dead End
8.New Dawn
9.Memento

RHAPSODY OF FIRE: Nastup je poceo tacno u 22-45 kada se sa razglasa cuo Dar-Kunor. Nakon toga mogli smo da cujemo glas sir Cristopher Lee-ja u cuvenoj najavi koja zavrsava sa: MIGHTY, IMMORTAL WARIORS, RHAPSODY!!! Opste odusevljenje u publici. Vidim i jedan svetleci mac. Ja sam se pozicinirao vise ulevo da bih bio naspram Luce Turilli-ja (gitara) i Alessandra Alexa Staropoli-ja (klavijature), dvojice osnivaca benda. Nalazim se u nekom sedmom redu, najbolje sto sam mogao jer sam stigao prilicno kasno. Nakon Triumph or Agony obraca nam se pevac Fabio Lione i kaze da ima cudan osecaj da peva u Italiji posle devet godina. Najavljuje Knightrider of Doom. Ja sa fotoaparatom pokusavam da napravim sto bolje snimke ali mi tesko ide zbog stalnog komesanja u masi i toga sto oni na bini nece da stoje mirno!!! A dim koji kulja na pomenutoj bini mi je vec stari poznanik da ne kazem neprijatelj… Ubrzo se selimo u selo patuljaka  (The Village of Dwarves) na moje veliko zadovoljstvo. Snimam nekih minut pesme dok pevam (narocito onaj deo we speak, we laugh we honor our king!!!). Sledi prva pesma sa novog albuma Sea of Fate uz odlicne solo deonice Luce i Alexa. Veliko je zadovoljstvo videti na delu jednog pravog gitarskog heroja kao sto jeste Luca Turilli. Svoju muzicku reputaciju dopunio je i veoma aktivnom komunikacijom sa publikom. Nakon toga prva pesma na italijanskom Guardiani del Destino (cuvari sudbine) i jedan pravi italijanski hor gde samo ja zabusavam jer ne znam ceo tekst. Jako lepo… Jedina pesma sa prvog albuma Land of Immortals bila je pozitivno iznenadjenje za mnoge s obzirom da je nisu svirali tokom prvog dela turneje. Za vreme sola Fabio odlazi da se presvuce i vraca se da zavrsi pesmu. Moram priznati da im se nacin oblacenja nesto popravio u odnosu na raniji period. Sledi On the Way to Ainor sa novog albuma koja je odlicno primljena kao i sve nove pesme, na moje zadovoljstvo. Setih se Ognjena Runnera i njegovog forumskog posta vezanog za poslednji album. Ovo je bilo i za njega…Nakon toga bubnjarski solo Alex Holzwarth-a. Konacno imadoh priliku i njega da vidim uzivo. Njegovog brata basistu Olivera video sam i sa Tarjom i sa Blind Guardian. Donekle neocekivano svoj vrhunac veceri doziveo sam na Dawn of Victory. Volim tu pesmu ali nisam mislio da cu se bas na njoj osecati najlepse.GLORIA PERPETUA!!! Sledi prva pesma koju je bend snimio na italijanskom Lamento Eroico i fakticki operski Fabijev glas. Gotovo je neverovatno sta je sve ovaj covek otpevao veceras. Od operskog pevanja do death metal urlanja (Reign of Terror). Nikad do sad nisam cuo pevaca koji ima toliki raspon glasa (a da je to uzivo i pokazao). Znao sam da je odlican pevac, ipak sam imao neke sumnje. Naravno, do veceras… Nakon toga himna koji smo svi cekali, Holy Thunderforce. Horsko pevanje uz mestimicne sutke. Kao sto sam vec jednom rekao obrazac za heavy metal pesmu.  Sledi Patrice-ov bass solo i veliko finale uz Unholy Warcry (koja mi sve vise i vise prija) i The March of Swordmaster. Tacno sat i dvadeset minuta svirke pre bisa. Koristim situaciju do odem po jaknu jer sam (opet) morao da jurim poslednji bus do Zeleznicke stanice u Bolonji. Bis gledam sa kraja sale ali to ne smanjuje odlican utisak u vec pominjanoj Reign of Terror (koja takodje nije svirana u prvom delu turneje). Neverovatna pesma imajuci u vidu sta sve (samo) u njoj peva Fabio. Moram priznati da sam ponosan sto sam mu jedan period svog zivota bio sugradjanin (za onog ko ne zna Fabio je rodjen i zivi u Pizi). Za kraj ocekivana himna Emerald Sword pa sam i ja docekao da pevam For the king, for the land, for the mountainsTo mi je dalo snagu da posle trcim na autobusku stanicu. Nazalost, propustio sam zavrsno poklanjanje clanova benda. Verujem da ih je publika nagradila za sve… Ukupno oko 95 minuta. Malo i mnogo…
Zavrsna razmatranja: Jedan veliki bend se vratio. Kako u Italiju, tako i na svetsku metal scenu. Luca, Alex i Fabio su jos dovoljno mladi tako da od njih mozemo ocekivati jos mnogo u buducnosti (novi album ce izaci za par meseci). Dakle, bice prilika da ih vidim(o) ponovo. Ovo ne kazem da bih sebe utesio sto necu ici na koncert u Milano zakazan za ponedeljak… Odlicni utisci, Luca i Alex ali pre svega sjajni Fabio. Za mene u top 5 metal vokala, sigurno.

Set lista:


1. Dar-Kunor
2. Triumph or Agony
3. Knightrider of Doom
4. Village of Dwarves
5. Sea of Fate
6. Guardiani del Destino
7. Land of Immortals
8. On the Way to Ainor
9. Tharos Holy Rage (drum solo)
10.Dawn of Victory
11. Lamento Eroico
12.Holy Thunderforce
13.Dark Prophecy (bass solo)
14.Unholy Warcry
15.The March of Swordmaster
bis
16.Reign of Terror
17.Emerald Sword

fotografije sa koncerta:

http://img87.imageshack.us/g/16288939.jpg/

1 коментар:

  1. Nece da stoje mirno da ih ti slikas,a? :)
    A i dim se nasao tu da ti smeta...hehe.
    Tek kad uzmes fotoaparat u ruke onda provalis zasto na (vecim) koncertima pustaju toliko dima...

    Kao sto sam prokomentarisao i za Angra-u,nisam neki veliki fan benda,ali cenim ih.Za mene dosta nepoznatih pesama,posto (opet kao i kod Angra-e) sam slusao sam prva 3-4 njihova albuma,posle ne (nisam imao prilike).
    Sto kazes,vratili su se na scenu,video sam da sviraju i u Madjarskoj u avgustu valjda,ali ne u Budimpesti,vec u nekoj nedodjiji juzno od Budimpeste - sto nam je (nama,iz Srbije) jos blize.Kazem,videcu,mozda budem svratio na taj festival,pa ih odgledam jos jednom (gledao sam ih sa Manowar-om u Atini 2008. valjda).

    ОдговориИзбриши