среда, 16. фебруар 2011.

ANGRA, Kattah, Bologna (Italy), 15.02.2011


ARISING THUNDER погодио Италију

Уводне напомене: Велики сам фан Angre још од 1997/98, дакле још док је у бенду певао Andre Matos. Ради се о једном специфичном вокалу који је био и један од оснивача бенда. Његова замена Eduardo Falaschi добро је прихваћен од фанова али и у овом случају постоје људи који жале за старом Angrom тј. „старом ером”. Бенд је веома популаран у Бразилу и целог Јужној Америци али  не и у Европи. Њихове кратке турнеје по старом континенту углавном се своде на Француску, Шпанију и Италију. Ја сам већ имао купљену карту за концерт у Милану, новембра 2009 али су он, као и цела европска турнеја отказани. Од чланова бенда уживо сам видео само Kika Loureira (гитара) који је лета 2009 тезгарио са Tarjom. Више нисам био спреман да ризикујем са овим драгим бендом. Дакле, дуго сам чекао овај тренутак и свесно сам се упустио у ову не баш јефтину авантуру.
Простор: Estragon у Болоњи је један од кључних простора за одржавање метал концерата у Италији. У њему су свирали већина најпознатијих бендова. Налази се у оквиру комплекса Parco Nord где је одржано неколико Gods of Metal и других озбиљних фестивала. У Estragonu сам већ био у марту 2010 када сам гледао Saxon. Моја је процена да је капицитет сале до 3.000 посетилаца. Нажалост, синоћ је било присутно неких 300 људи. Негде око 21 испред улаза било је само нас стотинак а благајна није продавала карте. Уплашио сам се отказивања али до тога срећом није дошло. Ипак присутни су били некако добро распоређени па призор није био баш толико бедан као што се на први мах чини. Шта је разлог таквој посети није ми познато. Иначе, бенд је пре два дана имао концерт и у Милану. Цене мајица биле су чак 25 евра па сам због неких ванредних трошкова које сам имао одлучио да останем без овог драгоценог сувенира. У понуди је било само два мотива: омог албума Aqua и омот првог сингла Arising Thunder који је мени деловао привлачнији. Цене пива биле су интересантне: 0,3 – 3 евра; 0,4- 4 а 0,5 – 5 евра. За гардеробу ваљало је издвојити 1,5 евра по комаду...
Предгрупа: Бразилци Kattah на сопственој реклами представљени су као хеви метал бенд са елементима орјенталног звука. Петорка са интересантним латино певачем. Његов глас ме је на моменте подсетио на Dickinsona из млађих дана. На другој песми носио је бразилску заставу, ваљда је за то имао неки посебан разлог. Добили су значајан простор, 45 минута, чак 7 песама, од којих је шеста била инструментал. Били су добро прихваћени али о некој специјалној атмосфери не може бити говора.
ANGRA: Дуго очекивани наступ почео је прилично касно. Звуци уводног инструментала са новог албума Aqua зачули су се тек у 23-04. Ја сам стајао у другом реду на позицији између Rafaela Bittnecourta (гитара) и Felipea Andreolia (бас). Почетно задовољство када је кренуо Arising Thunder ми је ометао нешто слабији звук. Ипак је све јако брзо дошло на своје. Клавијатуре су биле са матрице али сам то и очекивао. Атмосфера прилично добра, као и током целог концерта. Надовезује се насловна са одличног првог албума Angels Cry и један од најлепших момената за мене. Edu пева прилично добро на моменте одлично, на моменте нешто слабије. Некако ми делује веома опуштен и не ретко мења начин певања. Први пут нам се обраћа са неколико речи на италијанском али се одмах пребацује на енглески. Након нове Awake From Darkness следи оно што сам чекао дуго, дуго. Предивна Lisbon уз прегршт емоција. На The Voice Commanding You микрофон преузима Rafa. Једини човек који је у бенду од првог момента његовог постојања оставио је на мене најбољи утисак. Не само зато што са Kikom чини један од најбољих гитарских тандема у металу, што зна да пева боље него многи певачи, већ због целокупног понашања и односа према свирци и публици. Са друге стране Kiko ми делује више професионалан а мање емотиван. Барем ми је тако деловало синоћ. Једина соло тачка вечери била је бубњарска, повратника у бенд Ricarda Confessoria. Следи Spread Your Fire која је протеклих година била она песма са којом се завршавао наступ. Након тога две песме са новог албума од којих је друга била мени омиљена The Rage of the Waters. За крај официалног дела химна Rebirth и одлична Nothing to Say, вечерас без увода Crossing. Јако леп моменат за мене али и за италијанску публику. Помало изненађујуће бенд напушта бину након само сат и осам минута. У Милану пре само два дана свирали су чак три песме више. Не знам о чему је реч, да ли је у питању касни почетак или слаба посета, али ово није једини случај да на овој турнеји публика добила краћу сет листу (и Белгијанци су добили две песме мање од Миланеза). Док се чекао бис ја сам имао једну личну дилему. Да ли да идем на последњи аутобус до Железничке станице у Болоњи или да останем и да ризикујем комплетак повратак у Београд. Остао сам јер сам знао шта нам је бенд спремио за крај. Са разгласа креће Unfinished Allegro који се претвара у химну Carry On. Млатим главом и певам колико могу, предуго сам чекао овај моменат... Вриштим: Carry on, it's time to forget the remains from the past. Током песме пробио сам се и до шипке. За крај симболична Nova Era. Знак да је бенд жив и здрав и да функционише. И то добро. На крају само сат и 22 минута, тј. само 12 правих песама. Ипак у овом случају ја сам онај који каже да је чаша полупуна а не полупразна. Још једно вече за памћење. Објективно гледано прилично сам задовољан сет листом. Са сваког од седам албума била је бар по једна песма. Можда је број нових ствари у односу на укупан број песама нешто већи него што се мени свиђа али ипак је ово промоција новог албума. Наравно, недостајало је много мојих фаворита (Carolina IV!!!) али нећу да закерам. Све у свему јако добар утисак, још једна велика жеља је остварена. Овај концерт остаће ми по много чему у сећању. По први пут сам носио прави фото апарат на један концерт и направио јако добре фотографије. Да остану занавек.
ЛИНК: 
http://img573.imageshack.us/g/dscn0141f.jpg/
сет листа:
1. Viderunt te Aque
2. Arising Thunder
3. Angels Cry
4. Awake From Darkness
5. Lisbon
6. The Voice Commanding You
7. Ricardo Confessori Solo
8. Deus Le Volt
9. Spread Your Fire
10.Lease of Life
11.The Rage of the Waters
12.Rebirth
13.Nothing to Say
bis
14.Unfinished Allegro
15.Carry On
16.Nova Era

1 коментар:

  1. Bas te briga...gledao si Angra-u.
    Jos se secam kad su ih najavili kod nas,pa otkazali...bruka.

    Ne mogu da kazem da sam neki veliki fan Angra-e,ali bio sigurno voleo da ih vidim.Na'vatacu ih ja vec negde,na nekom festivalu il gde vec.
    Carry On,Nothing To Say,Lisbon,Angel's Cry (jebi ga,gledam sad listu od nazad)...verujem da su bili highlight-ovi veceri.
    Vidim da su cene piva ko u Grckoj,haha.
    I rekao bih da bez obzira sto si rizikovao kompletan povratak za BG cekajuci bis da si ipak zadovoljan onim sto si dobio u zamenu :)

    ОдговориИзбриши