понедељак, 20. јул 2015.

NIGHTWISH, Soronnia, 15.07.2015, PeCsa Music Garden, Budapest, Hungary

NIGHTWISH U PETEFIJU – 10 GODINA POSLE

UVODNE NAPOMENE: Nightwish sam prvi put gledao pre nešto više od jedne decenije u Petefi Čarnoku u Budimpešti. Moj prvi pokušaj da ih vidim u jesen 2004. godine završio se neuspešno jer je koncert rasprodat veoma brzo. U znak zahvalnosti bend je zakazao novi za maj naredne godine u istom prostoru samo na otvorenom.  Sa velikim zadovoljstvom odgledao sam nastup benda i u isto vreme prvi put posetio prestonicu Madjarske. Niko nije ni slutio kakav sukob postoji unutar benda i da će to biti jedan od poslednjih nastupa Tarje Turunen sa Nightwishom. Nakon toga došla je Anette, snimljena su dva albuma, pa Floor sa kojom je snimljen novi Endless Forms Most Beutiful. U medjuvremenu sam NW gledao još devet puta. Simbolika je htela da jedanaesti put to bude u gradu i prostoru u kojem sam ih prvi put gledao. I to baš deset godina posle. Inače, prvobitno nastup je planiran za festival u Tokaju ali s obzirom da je ceo dogadjaj otkazan premešten je u Peštu. Nama iz Srbije i brže i lakše.

KONCERT: Kao predgrupa nastupili su Madjari Sorronia koji su imali celih 40 minuta na raspolaganju. Nisu ostavili neki specijalni utisak. Simpatična pevačica Anna Kiraly deluje previše stidljivo za frontdamu jednog metal benda. Bendu želim sve najbolje ali nisam siguran da imaju ono što je neophodno da bi se probili u širim okvirima. Pred početak nastupa zvezda večeri prostor se napunio. Zaista mi je teško da procenim broj ljudi jer mi je sve delovalo manje nego pre 10 godina. Dok ne nadjem neki pouzdaniji podatak pretpostavljam da je bilo 2-3000 posetilaca. Više nije ni moglo da stane. Nešto posle 20:30 još uvek pod svetlošću dana počeo je intro Roll Tide. Ovo m je drugi put da gledam dva uzastopna koncerta NW. Prethodno 2012. godine sam spojio Peštu i Prag. Sada sam povezao Masters of Rock i Peštu. S obzirom da sam bend u ovoj postavi gledao u Slovačkoj i Češkoj i o tome napisao izveštaje sada neću mnogo dužiti u opisivanju već ću navesti neke specifičnosti peštanskog nastupa. Set lista je bila identična onoj sa Masters of Rocka a samim tim i trajanje koncerta od nekih sat i po. Definitvno mogu da kažem da je u Madjarskoj bila najbolja odnosno najvatrenija atmosfera. Konstantno guranje, vrisak i skakanje je nešto što na ranijim koncertima ove godine nisam osetio. Pirotehnika je bila daleko najbogatija. Zanimljivo je da se Floor čak dva puta našla „u vatri” i to za vreme uvodne Shudder Before the Beautiful i Weak Fantasy. Da li je ona pogrešno procenila mesto gde treba da stane ili je to bila greška ekipe nije ni bitno. Najvažnije je da se to nije odrazilo na njen nastup a mislim da nije došlo do stvarnih opekotina. Kasnije je samo šaljivo prokomentarisala kako je bukvalno „on fire”. Na Sleeping Sun neke mlade Madjarice pored nas su plakale celu pesmu. Sigurno jedan od momenata po kome ću pamtiti ovaj nastup. Bina je bila nešto niža tako da je bilo teško videti članove benda u celosti. To je sigurno jedan od minusa ovog koncerta ali to je već propust organizatora. I na kraju Miša je uhvatio palicu ali ju je predao pomenutim „uplakanim” klinkama... Sve u svemu još jedan odličan nastup.
ZAKLJUČNA RAZMATRANJA: Od tri koncerta NW koje sam ovog leta gledao bez razmišljanja najbolji mi je onaj u Slovačkoj. Bio sam najbliži bini, nastup je trajao nadjuže a i prvi put sam video bend sa Floor. Novi susret sa omiljenim bendom zakazan je za decembar ove godine. Još uvek nepotvrdjene Pešta 12-og i Bratislava 13-og čine se kao idealne opcije. Ipak, moraćemo da sačekamo zvaničnu objavu.

01.  Shudder Before the Beautiful
02.  Yours Is an Empty Hope
03.  Amaranth
04.  She Is My Sin
05.  My Walden
06.  Élan
07.  Weak Fantasy
08.  Storytime
09.  I Want My Tears Back
10.  Stargazers
11.  Sleeping Sun
12.  The Greatest Show on Earth
bis:
13.  Ghost Love Score

14.  Last Ride of the Day

Нема коментара:

Постави коментар