уторак, 15. мај 2012.

Epica, Xandria, Voices of Destiny, Club 202, Budapest, Hungary


DAME IMAJU PREDNOST!


UVODNE NAPOMENE: Holandska Epica mi sigurno nije u vrhu ali cenim njihov rad. Gledao sam ih u Kavarni 2010 i bio sam pozitivno iznenadjen kako zvuče uživo. Simone Simons je, bez sumnje, jedna od najlepših dama heavy metala, ali mi se nikad nije posebno svidjala boja njenog glasa. Naravno, njene vokalne kvalitete ne treba dovoditi u pitanje... S druge strane nemački bend Xandria mi je u poslednje vreme jedan od omiljenih. Dolaskom odlične Manuele Kraller na mesto pevačice i izdavanjem veoma kvalitetnog Neverworld’s End bend je u potpunosti na tragu Nightwisha iz gothic faze (1997-2001) što je za mene veliki plus. Pomenuti album mi je najdraže izdanje u tekućoj godini. Iako samo tri dana od povratka sa Judas Priesta iz Bratislave sa nestrpljenjem sam ponovo krenuo na put...

KONCERTNI PROSTOR: Klub 202 u Budimu (bivši Wigwam) nalazi se nekih 7 km od centra grada i više godina je mesto održavanja heavy metal koncerata (neki naši stariji fanovi ga znaju još iz devedesetih). U njemu smo gledali Accept prošle godine i mogu da kažem da imam pozitivne utiske o prostoru. Ono što je bitno napomenuti je činjenica da je bina oko 1,5 metara iznad podijuma gde stoji publika što omogućava odličan pregled bez obzira gde se nalazite. Pivo je bilo oko 200 a garderoba svega 40 dinara.


PREGRUPA: Kao zagrevanje nastupili su mladi Nemci Voices of Destiny, takodje sa ženskim vokalom. Zvučali su sasvim solidno, a zanimljivo je da je growl vokale pevao klavijaturista. S druge strane bubnjar je delovao kao da ga je neko puškom naterao da svira...  Bend je svirao nekih 25-26 minuta uz veoma mlak prijem kod madjarske publike. Ovako nešto desilo se i prošle godine za vreme nastupa veoma dobrih klinaca iz Steelwinga. To me je donekle zabrinulo i pitao sam se šta nas čeka u nastavku.


XANDRIA: Tačno u 20:11, koji minut pre najavljenog, krenuo je nastup grupe koja je za mene bila zvezda večeri. Ovo mi je možda prvi koncert u životu gde sam se više radovao predgrupi nego headlinerima. Da je Xandria još uvek objektivno mali bend govori činjenica da su članovi benda sami štimovali svoje instrumente na bini. Čak smo i na momente čuli opersko raspevavanje gospodjice Kraller. Priceless! Svirka je počela prvim singlom sa novog albuma Valentine. Manuela u sjajnoj formi bez obzira na višak kilograma koje je izgleda napravila u poslednjih nekoliko meseci. Moram da kažem da nikada do sad nisam video ovakvu promenu raspoloženja publike od početka do kraja nastupa jednog benda. Tokom prve pesme bilo je prilično tiho. Pomislio sam da ima nas oko 5-6 poštovalaca benda. A onda se vrlo brzo sve pretvorilo u pravu uzavrelu atmosferu sa metal koncerta. Do kraja praktično su svi oduševljeno skandirali i pozdravljali bend. Set lista, s obzirom na vreme koje su imali na raspolaganju, bila je skoro potpuno po mom ukusu. Čak šest pesama sa novog (što je tačno pola albuma) uz dva starija hita Ravenheart i India. Ukupno 43 minuta. Vredno da zbog toga prevalim više od 400 kilometara... Na kraju kao šlag na tortu usledilo je slikanje sa Manuelom i kratak razgovor sa njom i šefom benda Markom (gitara i klavijature). Bili su zadovoljni činjenicom da sam zbog njih potegao čak iz Srbije. Nadam se da je ovo početak jednog velikog prijateljstva...

EPICA: Nešto pre 21:30 krenuo je malo duži intro koji se pretvorio u stvar sa novog albuma Monopoly on Truth. Bend ove godine slavi tek deset godina postojanja ali se čini kao da su već dugo na sceni. Tome doprinosi činjenica da su veoma aktivni i da mnogo sviraju. Sa Madjarima se već dobro znaju, pa su i svoj živi album snimali u Miškolcu (2009). Ovaj nastup je predvidjen kao promocija novog Requiem for the Indefferent, pa stoga ne čudi što su sa njega svirali čak 5 pesama. Inače, broj od samo 13 pesama koliko su izveli može da zavara. Radi se o pesmama sa značajnom dužinom, i ceo nastup je trajao sasvim korektnih sat i 45 minuta. Bend pleni pozitivnom energijom, a prednjače gitaristi Mark i Isaac koji obojica pevaju growl vokale (ili grunts&screams kako oni navode). Tokom nastupa (pre Sancta Terra) dele salu na dva dela i sprovode takmičenje čiji deo je glasniji. Po običaju pobedjuje Isaacov deo (ne treba ni da pominjem da sam ja opet bio na gubitničkoj strani, kao i na W.A.S.P.u). Atmosfera je bila na zavidnom nivou (prisutno oko 500-600 ljudi). Onaj strah od slabog prijema publike koji sam imao za vreme nastupa Voices of Destiny već je nestao tokom Xandrie, tako da je za Epicu sve bilo na svom mestu. Moram napomenuti da je tokom svirke svakog od bendova na prvoj pesmi zvuk bio nešto lošiji, da bi kasnije bio onakav kakav se očekivao. Simone veoma dobra, ne samo vizuelno, nego i vokalno, kao i ceo bend. Ovaj koncert ostaće mi u sećanju iz zbog velikog broja dobrih fotografija koje sam napravio. Da čuvaju vatru do nekog sledećeg susreta...



Set liste:

Xandria:
1. Valentine
2. Blood on My Hands
3. Euphoria
4. Cursed
5. Forevermore
6. The Lost Esylium
7. Ravenheart
8. India

Epica:
Intro, Karma
1. Monopoly on Truth
2. Sensorium
3. Deter the Tyrant
4. Serenade of Self-Destruction
5. Sancta Terra
6. Delirium
7. Blank Infinity
8. The Obsessive Devotion
9. Storm the Sorrow
10. The Phantom Agony
bis
11. Cry for the Moon
12. Unleashed
13. Consign to Oblivion

Нема коментара:

Постави коментар